1. Evropské direktivy PSD2 a GDPR
1.1. Studie 1.2. Strategie 1.3. Průběh 1.4. Výsledky2. Robotická procesní automatizace
2.1. StudieHead of Strategic Marketing
1. Evropské direktivy PSD2 a GDPR
Cíl: Posílení pozice Deloitte na českém internetu v kontextu témat PSD2 a GDPR1.1. Studie
Společnost Deloitte s námi zahájila spolupráci v březnu 2017 na základě prezentace analytické platformy WebMedea. Deloitte od nás poptal analýzu témat PSD2 a GDPR.
Abychom změřili dopad témat PSD2 a GDPR na český internet, vypracovali jsme analýzu, která ukázala:
- Aktuální online zájem o zadaná témata. Zatímco PSD2 se zatím do popředí zájmu teprve dostávalo. Poptávka po informacích ohledně GDPR již byla vysoká.
- Co uživatele internetu zajímá ve spojitosti s tématy. V případě PSD2 se jednalo především o zjišťovací dotazy, typu co to je, co přinese, kdy začne platit. Pro GDPR již byla poptávka mnohem barvitější.
- Kdo zkoumaná témata na internetu pokrývá. Téma PSD2 bylo silně pokryto konkurenčními konzultantskými společnostmi, které již s předstihem zahájily tvorbu obsahu. Téma GDPR již kromě velkých konzultantkých společností pokrývali právní kanceláře, freelanceři, nebo odborné konference a semináře.
- Příležitosti v podobě nepokrytých klíčových slov, úprav na webu Deloitte, či tématických informačních portálů pro publikování. Především pro PSD2 se ukázala příležitost svázat téma se startupy a nastupující érou fintechů.
V případě GDPR jsme ukázali, že vstupujeme na již marketingově rozvinutý trh, který kromě velkých konzultantských firem s předstihem uchopily i menší právní a IT společnosti, včetně freelancerů.
1.2. Strategie
Vzhledem k tomu, že se jedná o čistě B2B témata a online v těchto tématech pro Deloitte představuje podporu prodeje, přál si dosáhnout cíle - být na tato témata vidět, s minimálními náklady. Zaměřili jsme se proto na budování obsahu a přirozených pozic.
Formulovali jsme následující vize
Abychom vytvořili základ pro linkbuilding a zaujali reálné návštěvníky, musíme vybudovat odpovídající dopadové podstránky v rámci Deloitte.com. Na tyto podstránky musíme společně vytvořit texty s přidanou hodnotou pro čtenáře a propojíme je se zbytkem webu Deloitte.
Abychom během fáze linkbuildingu maximálně zužitkovali získané odkazy, zesílíme jejich vliv mikrostránkami. Z mikrostránek přes nejdůležitější slova odkážeme hlavní web Deloitte, současně na nich vytvoříme texty, které budou získávat pozice ve vyhledávání pro další slova.
Abychom vynaložili prostředky efektivně. Vytáhneme z WebMedea online média zaměřená na IT, právo, podnikání a finance. Seřadíme je podle WebMedea ranku. Na základě ceny za publikaci a tématické blízkosti webu určíme ty nejdůležitější, na které se má v rámci rozpočtu cenu soustředit.
Zesílíme vliv zpětných odkazů souběžným odkazováním mikrostránek, z kterých odkážeme rovněž požadované podstránky na hlavním webu Deloitte.
1.3. Průběh
Vytvořili jsme zadání pro nové dopadové stránky Deloitte, informující o PSD2 a GDPR. Zároveň jsme konzultovali doporučení pro interní prolinkování webu Deloitte přes klíčová slova PSD2 a GDPR směrem na navržené dopadové stránky.
Deloitte v rámci možností svého redakčního systému naše zadání implementoval. Velmi svědomitě přistoupil k doporučením ohledně interního prolinkování.
S ohledem na značně omezený rozpočet na publikace jsme na základě dat z WebMedea vypracovali analýzu odhadovaného vlivu vybraných internetových médií na sílu pozice Deloitte v přirozeném vyhledávání.
Společně s Deloitte jsme publikovali připravené texty včetně požadovaných odkazů. Deloitte jsme demonstrovali zaznamenání těchto publikací systémem WebMedea.
Pro další znásobení efektu publikací jsme vytvořili edukativní mikrostránku direktiva-gdpr.cz, kterou jsme odkazovali z publikací společně s hlavním obsahem na doméně deloitte.com.
Díky této mikrostránce jsme zároveň spol. Deloitte dokázali prezentovat vliv publikací na sílu domény v organickém vyhledávání bez vlivu paralelních marketingových akcí.
1.4. Výsledky
Ve sledovaném období se nám podařilo Deloitte dostat na přední pozice výsledků vyhledávání v Google pro obě témata PSD2 a GDPR a ve většině případů předstihnout konkurenci z velké konzultanské čtyřky. Pro stabilizaci dosažených výsledků a jejich dlouhodobé udržení jsme doporučili následné marketingové aktivity. Deloitte rovněž schválil zakoupení licence WebMedea.
2. Robotická procesní automatizace
Cíl: Analýza aktuálního online rozložení sil pro nabídku RPA2.1. Studie
V souvislosti s přípravou nabídky služeb pro robotickou procesní automatizaci si u nás společnosti Deloitte vyžádala jako podklad pro své rozhodování studii tématu robotické procesní automatizace (RPA).
Abychom změřili dopad tématu RPA na český internet, vypracovali jsme analýzu, která ukázala:
- RPA je dosud internetem nejednoznačně vnímaný pojem spojený se značkami firem, které s tímto tématem nemají mnoho společného.
- Prostor postupně zaplňují jednoúčelová řešení dílčích oblastí pro koncové uživatele. Tento stav představuje velkou příležitost pro silného hráče, který téma může definovat dle svého.
- Konkurence z řad výrobců, dodavatelů a implementátorů technologií v oblasti RPA je zatím malá a nevyvíjí žádnou systematickou činnost směřující k ovládnutí online trhu.
- Deloitte má nejlepší pokrytí celé tématiky skrze to, co lidé reálně hledají – plošně je schopen zachytit nejvíce hledání.
- KPMG má pokrytou největší oblast klíčových slov, která zatím nejsou moc hledána. V případě růstu zájmu o problematiku je schopen získat nejvíce relevantní publikum.